Thursday 17 December 2015

SUPLEMEN UNTUK PENYAKIT BRONKITIS




Apa Itu Bronkitis?
Bronkitis atau dikenal dengan paru-paru basah adalah penyakit pernafasan dimana selaput lendir pada saluran bronkial paru-paru menjadi meradang. Selaput lendir yang meradang tersebut menjadi membengkak dan menjadi lebih tebal, hal ini mempersempit atau menutup saluran udara yang kecil di paru-paru, mengakibatkan batuk yang bisa disertai dengan kahak dan sesak nafas.

Penyakit ini datang dalam dua bentuk: akut (berlangsung dari satu sampai tiga minggu) dan kronis (berlangsung setidaknya 3 bulan dalam setahun, selama dua tahun berturut-turut).









Gejala2 penyakit Bronkitis adalah seperti:
  • Batuk
  • Adanya lendir, baik yang tidak berwarna, putih atau berwarna kuning kehijauan
  • Nafas pendek, yang memburuk bahkan saat mengerahkan sedikit tenaga
  • Nafas sesak
  • Lelah
  • Demam ringan dan menggigil
  • Rasa tidak nyaman pada dada
Jika anda memilih vitamin / suplemen untuk mengatasi / mencegah  penyakit bronkitis ini, anda boleh memilih suplemen Shaklee yang ternyata semulajadi,  & efektif untuk kesihatan tubuh kita, selamat untuk jangka masa panjang.

Antara produk cadangan








 1. Vivix (Harga Runcit RM 475)

Vivix Shaklee atau di gelar sebagai "Tonik Ajaib" mengandungi 4 bahan utama yang sangat berkesan untuk kesihatan menyeluruh. ia berfungsi merawat & memperbaiki sel2 badan terutamanya bagi yang mengalami penyakit kronik seperti SLE /Kanser / Diabetes / Radang Sendi / Buah pinggang / jantung dan lain2 lagi penyakit kronik.  Untuk mengetahu lebih lanjut 4 ramuan utama Vivix KLIK SINI

2. Vitamin E (Harga Runcit RM 149 / 120 biji)

Vitamin E Shaklee di perbuat dari minyak soya organik & minyak biji gandum. Ia mengandungi SELENIUM dan minyak biji anggur. Merupakan antioksida yang kuat bagi membantu mencegah kerosakan sel. Pengambilan Vita E penting untuk menentang radikal bebas yang merosakkan sel badan. Amalkan makan vitamin E (sekurang2 nya1 biji sehari) kerana ia dapat melindungi tisu peparu & mempertingkatkan penggunaan oksigen (sistem pernafasan).




3. Vitamin C (Harga Runcit RM 92.50 / 180 biji)

 Vitamin C Shaklee mengandungi 25% bioflavonoid - ekstrak jagung di mana ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C dalam tubuh. Fungsi vitamin C untuk melegakan inflamasi / radang paru2 terutamanya penghidap Bronkitis. Pengambilan vitamin C setiap hari dapat meningkatkan imunisasi dan dapat menghidarkan penyakit bronkitis dari berterusam dan semakin serius.




4. Carotamax ( Harga Runcit RM 74 / 30 biji)

Carotamax Shaklee di ekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat antioksidaan seperti rumpai laut, tomata, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit. Carotomax mengandungi karotenoid yang berfungsi menghalang infeksi di mana ia merangsang enzim membunuh kuman menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit yang melibatkan saluran pernafasan (batuk, asthma, flu, selsema)
Carotomax juga berupaya membantu pemulihan tisu peparu yang rosak akibat bronkitis



5. Garlic (Harga Runcit RM 47.50 / 60 biji)


Garlic Shaklee sumber dari bawang putih premium, bebas dari racun perosak & di tanam secara organik di California, setiap tablet garlic membekalkan 500 mg ekstrak garlic tulen yang menyamai 2 ulas bawang putih segar. Garlic berfungsi sebagai antibiotik semulajadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka masa panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, batuk, kulat, kuman dan virus. Pengambilan 2 biji garlic sehari dapat meningkat imun tubuh kita dan merawat batuk yang berterusan akibat bronkitis.

Suplemen cadangan di atas ialah set untuk penyakit bronkitis. Anda boleh memilih mana2 suplemen di atas mengikut masalah bronkitis yang di hadapi atau mencuba kesemua set untuk kesan yang efektif.

 Untuk sebarang pertanyaan harga & produk hubungi saya call /wasaap 0192422035  

Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :