Friday, 17 April 2015

CARA MAKAN LECITHIN SHAKLEE DENGAN BERKESAN







Assalamualaikum. I'm Aya Suria pengedar Shaklee Banting & seluruh Malaysia
Hari ni saya nak share sikit cara makan dengan betul Lecithin untuk menurunkan berat badan.Saya percaya ada yang confius, Lectihin ni patut di ambil sebelum atau selepas makan. Untuk pengetahuan korang, Lecithin lebih efektif jika di ambil selepas makan. Sebab apa? Lecithin ni sejenis vitamin larut lemak, di mana ia sesuai di makan selepas makan makanan yang berminyak atau berlemak. Vitamin ini bergantung kepada lemak untuk di serap baik oleh badan. Sebaiknya vitamin larut lemak di ambil mengikut dos yang di sarankan ye, sebab vitamin jenis larut lemak ni akan di simpan dalam tisu lemak jika di ambil terlebih dos akan membawa kesan buruk pada kesihatan.

Jadi untuk kesan yang terbaik, ambil lah Lecithin selepas makan ye. Macam saya, saya akan telan Lecithin jika saya makan makanan yang berat2 je..contohnya makan nasi minyak kat rumah kenduri rumah orang kahwin, saya wajib bawa bekal lecithin hihihi..Lecithin ni bagus tau, sebab iaa merupakan "pengelmulsi semulajadi" sebab ia mempunyai kesan "melekat pada lemak" / lemak tu terapung dalam saluran darah & ia mencegah lemak tu melekat kat dinding membran. Bestkan Lecithin ni. Sebab tu saya suka telan Lecithin ni berat badan pun terkawal je.


Dos pengambilan Lecthin : 6 biji sehari selepas makan. Boleh di ambil 3 biji lepas lunch 3 biji lepas dinner. Untuk turunkan berat badan dengan cepat di sarankan makan ikut dos selama 3 bulan KONSISTEN. Jika dah turun berat boleh kurangkan dos dah. Sekurang2 nya 3 biji sehari. yang penting lepas makan makanan berminyak berlemak jangan lupa telan lecithin. Insha Allah berat badan terkawal.

Harga pasaran Lecithin hanya RM 52.50 saja. Sebotol tu ada 180 biji memang murah & jimat.
Korang boleh hubungi saya untuk dapatkan diskaun (^_^)
call / wassap 019 2422035
aya suria


Post a Comment