Tuesday 22 December 2015

2 LANGKAH PENCEGAHAN ECZEMA DARI MENJADI SEMAKIN TERUK




Penyakit eczema merupakan penyakit kulit yang biasanya dialami oleh bayi, kanak2 &adakalanya  orang dewasa. Ia merupakan penyakit autoimun yg menunjukkan simptom keradangan kulit seperti gatal-gatal, kulit kering, kulit bersisik, kemerahan, ruam, keluar cecair yg bersifat acrid (gatal, panas & menyakitkan). Penyakit eczema biasanya berpunca dari imun tubuh yang lemah dan juga dipengaruhi oleh faktor genetik.



2 Langkah untuk mengelakkan eczema terjadi / bertambah teruk.
1. Pastikan kulit sentiasa lembab. kekeringan kulit membuat eczema menjadi lebih teruk, oleh itu mencegah keradangan dengan melembapkan kulit adalah penting2.
2. Megawal / mengubati keradangan. 


Menurut pakar kulit, penyakit eczema ini tidak dapat disembuhkan sepenuhnya. Rawatan yang sistematik & berterusan dapat meminimumkan kesan penyakit itu dan mengelakkan daripada terus merebak dan menjadi kronik. Pilih pemakanan yang sihat / makanan tambahan (suplemen) untuk meningkatkan imun tubuh dan hindari dari makan makanan yang boleh mengakibatkan kegatalan dan alahan seperti makanan laut.

Makanan tambahan / suplemen yang di syorkan oleh Shaklee :


Bayi Berusia Kurang Dari 1 Tahun
Untuk para ibu yang menyusu anak yang mengidap eczema, anda disyorkan untuk mengambil Energizing Soy Protein (ESP) dan Omega Guard. Ianya akan disalurkan menerusi penyusuan susu ibu kepada anak. Di samping itu, ibu pun mendapat khasiatnya.


Krim Herbal Blend boleh disapukan untuk bayi yang mengalami ekzema kering bagi mengurangkan rasa gatal dan pedih.


Sekiranya ada luka-luka pada kulit boleh dirawat dengan menyapu Vitamin E pada bahagian luka.

Kanak-Kanak Berusia 1 Tahun Ke Atas


1. Omega Guard. Omega Guard menguatkan membran sel, mencegah radang kulit dan mengurangkan kegatalan.

2. Mealshakes - minuman yang kaya dengan multivitamin, protein, serat baik untuk tisu kulit dan meningtkatkan antibodi. Proteion membantu proses penggantian sel kulit yang lebih sihat,  Memulihkan & menghilangkan parut.


3. Krim Herbal Blend dan Vitamin E untuk rawatan luka akibat eczema.

Remaja dan dewasa


1. ESP Soy Protein membantu penghasilan sel kulit yang sihat, anjal dan gebu. Biasanya apabila eczema menyerang sel kulit akan rosak, jadi protein penting untuk baik pulih sel.


2.  Vitamin E atau GLA Complex (dalam GLA juga ada vitamin E) berkhasiat merawat kulit yang rosak dan juga dapat membantu memudarkan parut dengan berkesan. Vitamin E Shaklee mengandungi ekstrak biji anggur yang mempercepat proses membaikpulih kulit dan juga mempertingkat sistem imunisasi melawan eczema.

3. Omega Guard berfungsi mengekalkan kulit dalam keadaan lembap. Pesakit eczema mempunyai kulit yang sangat sensitif. Omega Guard mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan. ESP dan Omega Guard memastikan supaya ekzema tidak merebak dan merawat kulit dari dalam.


4. Krim Herbal Blend adalah herba semulajadi untuk mengekalkan kelembapan kulit dan melegakan gatal dan pedih akibat luka ekzema.


5.  Alfalfa complex -  sangat disyorkan untuk mempertingkat kekuatan sistem dalaman tubuh dengan bertindak menyahtoksin.


Harga Pasaran bagi setiap produk
1. ESP Soy protein RM 150 / 850g (details tentang ESP KLIK SINI)
2. Mealshakes - RM 113.75 / 544 g (KLIK SINI)
3. Vitamin E  - RM 149 / 120 biji (KLIK SINI)
4. GLA Complex - RM 91.25 / 60 biji ( KLIK SINI)
5. Omega Guard - RM 136 / 90 biji (KLIK SINI)

6. Alfalfa Complex - RM 53.75 / 330 biji (KLIK SINI)
7. Krim Herbablend Multipurpose - RN 27.50 - tiada bahan chemical, berangin, tidak panas dan selamat untuk kulit bayi.


TESTIMONI





  Kesemua produk Shaklee berasaskan sumber semulajadi. Ia tidak memberi kesan yang buruk pada jangka masa panjang malah ianya dapat meningkatkan antibodi & mengekalkan tahap kesihatan pada pengamalnya, Insha Allah.

Segala pertanyaan harga, diskaun & konsultasi tentang produk boleh hubungi saya 
call / wassap 019 2422035
Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :