Saturday 13 September 2014

CARA MAKAN SET DIET SHAKLEE DENGAN BETUL & BERKESAN (PART 1)

Assalamualaikum. Kali ni dengan baik hatinya saya nk kongsi macamana cara makan suplemen shaklee dengan betul (khususnya untuk suplemen diet shaklee). Saya nak share macamana cara saya makan suplemen shaklee dan berjaya turunkan berat badan dengan jayanya huhuhu (berjaya la sangat). Saya percaya tentu ada yang pernah mencuba produk slimming shaklee tapi tak berjaya. Kenapa ye? apa puncanya ye? rasanya dah makan betul dah, tapi kenapa tak kurus2 pun. Sebelum tu suka saya ingatkan suplemen diet shaklee ni bukan "ubat kurus ajaib" ye. Bila makan sebotol dah boleh selim melim. Jawapannya TIDAK. Shaklee adalah suplemen buka ubat. Ada yang terkeliru fungsi antara ubat dan suplemen. Makan suplemen ni nak kena banyak SABAR. Bergantung pada badan individu ada beri kesan yang cepat dan ada yang lambat.

Berbalik pada topik kita tadi. Macamana nak makan set supelemen diet shaklee dengan betul dan berkesan. Ok, bagi u all yang dah biasa dengan produk2 slimming shaklee mesti tahu apa itu Lecithin, Alfalfa, Herbalax, Cinch Shake Mix, ESP, lagi apa..ermmm byk kot nak sebut. Tapi saya akan share cara makan produk yang basic je eik. Kalau nak tips lebih2 kena la beli produk shaklee dari saya, insha Allah saya akan beri tips yang lebih banyak lagi.

Ok, first thing is Lecithin. Macamana nak makan Lecithin dengan betul. Sehari berapa biji kena makan, berapa kali. Untuk pengetahuan u all fungsi Lecithin ialah untuk mengelmulsi / mencair kan lemak dalam badan, Nak tak tahu detail tentang Lecithin KLIK SINI. Lecithin ni adalah vitamin Larut Lemak. So Lecithin ni akan lebih berkesan kalau kita makan bersama makanan yang berlemak & berminyak. Maksudnya, Lecithin sesuai & sangat elok di ambil selepas kita ambil makanan yang berlemak dan berminyak. Contohnya selepas kita makan nasi lemak..jangan lupa terus telan Lecithin 3-6 biji. (ikut kemampuan tekak masing2 hihihi) kenapa perlu terus makan Lecithin? sebab lecithin ni akan bertindak mengelmulsi lemak & minyak yang kita makan tu menjadi butiran2 kecil. Tau tak lemak sup daging yang kaler putih  ketul2 kecik2 tu..haaa..Leicthin akan cairkan & membentuk jadi macam lemak sup tu la. Lecithin akan serap semua lemak2 & minyak dalam badan kita. Tak percaya? kalau dah membuang air besar cuba "jenguk" betul tak ada ke tidak butiran2 lemak tu..hihihi (tgk sekali pandang je cukup). Dos pengambilan Lecithin sehari perlu ambil 6 biji ye. Tak kisah boleh makan 2-2-2 biji ke 3-3 biji ke, ikut la u all makan berlemak banyak mana. Kalau rasa makan byk berminyak & berlemak terus telan lecithin (jangan pulak makan tak ingat! lecithin kan ada...) eh tak boleh camtu makan kena control juga..kata nak diet, kena control la makan tu, Lecithin ni cuma menolong je..Lagi satu kalau nak Lecithin ni cepat berkesan, sebelum bersenam atau buat kerja rumah telan dulu Lecithin ni, lagi la cepat Lecithin ni "bekerja" dalam badan kita.


2nd produk, Alfalfa Complex. Kenapa perlu makan Alfalfa? penting tu yeAlfalfa ni sebab untuk melancarkan sistem detoks / pembuangan kita. Macamana cara nak makan Alfalfa ni?. Untuk pengetahuan u all Alfalfa ni boleh di ambil sebelum atau selepas makan ye. Fungsinya berbeza.
Kalau kita ambil alfalfa sebelum makan, alfalfa ni akan buat perut kita cepat kenyang. Sebab Alfalfa ni mcm fiber, kalau kita makan memang cepat rasa kenyang. Maksud saya sebelum makan tu, ialah beberapa jam sebelum kita makan kita telan alfafalfa dulu. Contohnya kita lunch pukul 12 thgari. So dalam pukul 10 kita siap2 telan alfalfa 5 biji. Bila dah pukul 12 kita ambil lunch perut kita dah tak boleh terima makanan banyak2 sebab rasa kenyang, Kalau kita makan juga byk2 perut akan rasa senak kekeyangan. So potensi kita untuk makan byk tu tak de lah. Ini adalah pengalaman saya sendiri, Saya kongsi dengan u all, mungkin u all boleh cuba pulak lepas ni. Telan Alfalfa selepas makan, apa pula fungsinya? ya, untuk detoks / membuang. Maksudnya kalau kita telan alfalfa lepas makan ia akan memudahkan sistem pembuangan kita. Segala toksin2 dan lemak yang dah dicairkan Lecithin tadi senang nak di keluarkan melalui proses detoks. Sehari dos pengambilan Alfalfa ialah 10 biji. U all boleh telan 5-5 atau 10 biji sekaligus ikut kemampuan tekak masing2 kikiki..Ingatnya makan alfalfa ni WAJIB minum banyak air. Sebab kalau tak banyak minum air alfalfa ni susah nak berkerja dalam badan. silap2 badan boleh ter hidrat sebab kekurangan air. Lagipun Alfalfa ni macam herba, panas sikit dalam badan memang kena minum byk air. Bagi yang ada masalh buang air besar (sembelit) mungkin boleh cuba consume HERBALAX Shaklee. Makan Herbalax ni best memang cepat kempiskan perut. Nak tahu macamana herbalax ni boleh kempis kan perut KLIK SINI.


Ermmm...rasanya cukup setakat ni saja perkongsian saya hari ni. Macam dah panjang lebar je saya tulis. Kalau saya tulis semua sampai esok pun tak habis, Sesiapa yang ada consume CINCH SHAKE MIX or ESP SOY next entri saya share. kena rajin2 jalan kat blog saya ni la..banyak lagi saya nak kongsi ni..hihihi..

Meh saya belanja satu gambar testimoni saya..ecececehh (saya mmg suka sharing pasal testimoni ni..hehehe..sbb nak tunjuk kat u all yang suplemen shaklee ni the BEST.




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
https://www.facebook.com/aya.suria

Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :