Thursday, 9 April 2015

UNTUK KAWAL BERAT BADAN, VITAMIN APA YANG SAYA MAKAN?





Assalamualaikum. I'm Aya Suria pengedar Shaklee Banting & seluruh Malaysia



Berkenaan Entry yang LEPAS, saya ada beritahu untuk berkongsi tentang suplemen  apa yang saya makan setiap hari. So hari ni saya nak kongsi suplemen2 yang saya amalkan untuk menurunkan & mengekalkan berat badan saya. Antara suplemen yang saya amalkan ialah.

1. ESP & Cinch Shake Protein
- Minuman yang wajib saya ambil setiap kali sarapan pagi. Penting untuk saya ambil sumber protein untuk tenaga & rasa kenyang yang lebih lama. Selalunya saya dapat bertahan hingg pukul 3 petang. Hebatkan penangan protein!. Protein ni membantu menigkatkan kadar metabolisme badan & membakar kalori dengan lebih cepat. Ia juga bagus untuk membantu penghasilan sel2 baru agar kulit kelihatan cantik.

2. Lecithin
Suplemen paling saya suka. Saya makan lecithin ni untuk bantu badan saya meng emulsikan /cairkan lemak & minyak2 yang saya makan. Biasanya lepas makan yang berat2 belemak & berminyak saya akan telan lecithin ni. Bila lemak2 & minyak dalam badan dah dicairkan oleh lecithin baru la senang ia keluar melalui sistem detoks.

3. Herbalax / Alfalfa Complex
Produk detoks yang paling best. Sebab bila makan kedua2 ni sistem detoks saya jadi lebih lancar. Kalau dulu memang saya susah nak buang air besar menyebabkan perut saya buncit. Sekarang saya senang buang air besar, segala lemak2 & minyak yang melekat kat dinding usus & salur darah mudah di bersihkan apabila kita makan herbalax & alfalfa complex.

4. Vitamin C
2-4 biji sehari. Saya mesti makan vitamin C. Ianya penting untuk kecantikan kulit. Wanita dan vitamin c tak dapat di pisahkan. Vitamin C berkuasa untuk menjadikan wanita kelihatan muda & cantik. Jika tidak masakan artis sanggup untk ambil suntikan vitamin c. Tapi saya tak mau suntik2ni hihiih cukup dengan telan vitamin C saja, ambil 2-4 biji secara konsisten setiap hari dah mencukupi

5. Omega Guard
Omega merupakan minyak ikan yang mengandungi omega 6, bagus untuk kawal kolestrol dalam badan. Saya ambil omega seminggu hanya 2-3 je. Hanya untuk pastikan paras kolestrol
saya dalam keadaan yang baik.

6. GLA Complex
Saya makan GLA Complex untuk kecantikan kulit & kawal selia hormon. GLA ni kira macam EPO yang yang banyak kat pasaran tu. Cuma GLA ni ada tambahan omega 6 & minyak sunflower untuk menjadikannya lebih berkesan. Makan hanya 2-3 seminggu cukup!

7. Bcomplex
yang ni penting untuk kawal stress saya..hihih..nak diet ni banyak cabaran tak boleh nak stress2..nanti makan lagi banyak. Bcomplex mengandungi acid folik bagus untuk wanita macam saya..

haaa tu dia vitamin2 yang saya amalkan. Banyak ke? Tak lah…ada sesetengah vitamin saya tak ambil setiap hari. Tapi saya makan selang sehari. Kira ok la kan daripada saya tak ambil sebarang suplemen. Jom makan suplemen!

Hubungi saya jika ada sebarang pertanyaa tentang produk Shaklee. Saya sedia
membantu. Aya Suria (call/wassap 019 2422035) Singgah Facebook Saya
Aya Suria



Post a Comment