Thursday, 2 April 2015

MAKAN BUKAN PUNCA GEMUK




Assalamualaikum. I'm Aya Suria pengedar Shaklee Banting & seluruh Malaysia
Kenapa ye, ada orang makan banyak tapi kurus je tak gemuk2 Tapi orang yang gemuk ni diet macam nak pengsan tapi tak kurus2. Adakah sebab faktor pemakanan? punca makan banyak ke berat badan bertambah-tambah? tapi kenapa ada kawan saya tu makan banyak tapi kurus kecik molek je.
Saya yang penat diet, kurangkan makan, bersenam tapi tak kurus2. Mesti korang ada hadapi masalah macamni kan. Haa ini lah dia sebabnya.

Faktor makan bukannya sebab yang tepat mengapa seseorang menjadi gemuk. Seseorang menjadi gemuk disebabkan tubuhnya tidak mampu menukar makanan kepada tenaga untuk digunakan. Sebaliknya makanan disimpan menjadi lemak. Orang yang mengalami masalah ini tentu akan berasa letih dan kekurangan tenaga. Apabila dia makan lebih banyak untuk meningkatkan tenaganya, makanan tersebut terus menjadi lemak pada badan dan dia akan bertambah gemuk.

Jalan utama mengurangkan berat badan adalah mengurangkan pengambilan kalori dan mengambil hanya makanan yang mempunyai Glycemic Indeks rendah.
Ianya cara penting & berkesan untuk membakar kalori dalam badan, mengurangkan berat badan dan mengekalkan berat badan yang dikehendaki. Sebab tu saya berjaya turunkan berat badan & mengekalkan berat badan saya hingga hari ini (^_^)


Cinch Shake Protien & ESP Soy Protein salah satu sumber protein yang mempunyai Glycemic Indeks rendah. Ianya sangat berkesan dalam proses penurunan berat badan.Cinch shake & ESP adalah minuman waktu pagi saya setiap hari  kerana ianya mengandungi kalori yang rendah & protein yang tinggi.

Untuk sebarang pertanyaan produk & harga boleh direct hubungi saya. Puan Aya Suria
call /wassap/telegram 019 2422035 or facebook saya Aya Suria



Post a Comment