Thursday, 2 April 2015

7 CARA KURANGKAN PENGAMBILAN GULA


Assalamualaikum. I'm Aya Suria pengedar Shaklee Banting & seluruh Malaysia
Saya yakin ramai yang tahu GULA merupakan penyebab perbagai penyakit sepeti kencing manis, kerosakan ginjal dan sebagainya. GULA juga merupaka penyebab OBESITI / KEGEMUKAN. Bagi yang sedang menjalani proses menurunkan berat badan, saya sangat sarankan kurangkan pengambilan gula dalam makanan & minuman. Sebab dengan kehadiran gula berlebihan dalam badan melambatkan proses pembakaran lemak & kalori dalam badan. Pengalaman saya sendiri sudah setahun lebih saya berjaya kurangkan pengambilan gula dan alhamdulillah proses penurunan berat badan saya berjaya & berjalan lancar. Di sini saya kongsi 7 langkah mengurangkan pengambilan gula. harap membantu,

1. Minumlah air kosong berbanding minuman manis seperti air berkarbonat, air sirap dan 

    kordial.

2. Hadkan penggunaan gula, susu pekat manis, susu isian pekat manis dan krimer manis 

    kepada satu  sudu teh saja untuk setiap cawan minuman.

3. Elak atau hadkan penggunaan gula dalam masakan. Sediakan kuih dan kek yang rendah

    kandungan  gula.

4. Elakkan snek dan minuman yang bergula di antara hidangan utama dan sebelum waktu  

    tidur.

5. Gantikan pencuci mulut seperti kuih, kek dan bubur dengan pilihan yang lebih sihat 

    seperti buah- buahan.

6. Baca senarai ramuan pada label. Elakkan produk makanan dan minuman yang mana 

    gula tersenarai  di bahagian awal

7. Pilih produk makanan dan minuman yang dilabel `rendah gula' dan `bebas gula.


Cinch Shake & ESP Soy Protein Shaklee merupakan minuman yang bebas gula. 

Ia nya bukan sahaja menyihatkan tetapi dapat memberi tenaga & mengawal berat badan.
Ia nya tinggi Protein bagus untuk sel2 dalam dalam & kecantikan kulit. 

Untuk sebarang pertanyaan produk & harga boleh direct hubungi saya. Puan Aya Suria
call /wassap/telegram 019 2422035 or facebook saya  Aya Suria


Post a Comment