Sunday 4 January 2015

RISIKO KEKURANGAN KALSIUM BAGI IBU HAMIL





Assalamualaikum. Hari ni saya nak sharing pasal kepentingan kalsium untuk ibu2 mengandung. Apa akibat yang akan di alami jika kekurangan kalsium dalam badan. Ibu mengandung memerlukan 1000 mg -1300 mg kalsium sehari. Kenapa? Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Bagi si ibu pula kalsium sangat penting untuk elakkan kekejangan otot semasa hamil, mestabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

Jika ibu mengandung kekurangan kalsium ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan penyusutan jisim tulang pada ibu. Jika kalsium dalam badan ibu tak cukup macamana bayi dalam kandungan nak membesar dengan sihat? Bayi akan serap kandungan kalsium dari badan si ibu, dan apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi makan badan ibu dengan sendirinya akan menarik kalsium dari TULANG ibu untuk menguatkan & tumbesaran bayi dalam kandungan. Akibatnya akan dapat di rasai pada si ibu antaranya si ibu akan merasa cepat sakit pinggang, mudah sakit gigi dan sakit tulang belakang. Kesan jangka masa panjang si ibu akan menghadapi risiko mendapat Osteoporisis di usia tua.

So, ibu2 di luar sana..rajin2 lah minum susu di waktu hamil ni ye.Bukan susu pekat manis tau..hihi susu tepung kalsium tinggi, contohnya macama Anmum ke, Anlene ke macam2 lah jenama susu yang ada di pasaran. Tapi sekiranya malas sangat dah nak buat susu apa kata cuba Tablet Kalsium dari Shaklee .Yup, Ostematrik Kalsium! Dalam bentuk tablet mudah di telan dan boleh di bawa kemana sahaja. Yang penting 1 tablet Ostematrik Kalsium mengandungi 250 mg kalsium iaitu bersamaan 1 gelas susu klasium tinggu + 80 biji badam. So untuk cukupkan 1000 mg sehari, kita perlu telan 4 tablet ostematrik kalsium tak perlu dah minum hingga 4 gelas susu! Mudah kan (^_^)
Harga Sebotol Ostematrik hanya RM 61 include postage (mengandungi 120  tablet). 
U all boleh hubungi / wassap saya untuk mendapatkan harga Istimewa.

Aya Suria
Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia
Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :