Thursday 15 January 2015

TIGA KATEGORI GEMUK DAN CARA ATASINYA

Assalamualaikum. Hi it's me Aya Suria (^_^) Pengedar Shaklee Banting yang paling Hot! Hhihihi.. Harini saya nak Sharing pasal kategoori2 Gemuk. Aik! Gemuk pun ada kategori ye hahaha.. Ok jom kita kenal pasti badan kita gemuk kategori apa, dan suplemen apa yang bagus dan sesuai  untuk atasi masalah gemuk ni.

3 Kategori GEMUK
1.Gemuk air - badan mengeleber & lembik di sebabkan kandungan air yang tak di perlukan oleh badan.. gemuk air ni cepat selalunya cepat rasa letih & mengah. Cara atasi  gemuk air ni perlu amalkan makanan yang berserat / fiber..
Cadangan suplemen: Alfalfa Complex kerana ianya tinggi dengan serat / fiber untuk kurangkan masalah gemuk air. serat akan "tarik" air semasa penghadaman dan akan keluar dari badan semasa proses detoks.

 2. Gemuk daging / lemak - badan terasa pejal / berat - badan mudah penat. Proses penurunan agak payah kerana lemak sudah bergumpal dengan daging. Biasanya gemuk daging ni kolestrol dalam badan agak tinggi. Cara atasi perlu bersenam setiap hari.
Cadangan suplemen: Cinch Shake Mix, Cinch Tea. Omega Guard -berfungsi untuk tingkatkan metabolisme dan kurangkan kolestrol dalam badan.

3.Gemuk angin -perut kerap sebu, kerap sendawa susah buang angin, mudah sakit kepala.
Cara atasi - kurangkan ambil makanan yang berangin seperti kekacang, kobis,
Cadangan Suplemen - Cara atasi masalah paling mudah. Makan Peppermint Gingger Shaklee (sumber dari halia) - berfungsi mengurangkan angin dalam badan sekaligus mencegah dari masalah gemuk angin.

So kalau u all nak tahu lebih details tentang suplemen ni & macamana ianya boleh bantu untuk selesaikan masalah gemuk u all tu boleh hubungi saya. Saya akan bagi konsultasi yang tip top untuk u all. call / wassap saya Aya Suria 019 2422035 atau jenguk2 lah FB saya.
https://www.facebook.com/aya.suria 




Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :