Monday 15 December 2014

5 SEBAB KENAPA ANDA PERLU PILIH SAYA SEBAGAI MENTOR SHAKLEE BISNES ANDA.



Assalamualaikum. 


Kenapa anda perlu pilih saya sebagai Mentor anda? haaa ni soalan best ni. Perlu ke u all jawab?
haahaha tak pe biar saya jawab sendiri. Dalam buat apa pun perkara terutama bila kita mula buat sesuatu perkara yang "baru" kita mesti perlukan tunjuk ajar & guide line dari orang2 yang berpegalaman ataupun "Mentor". Tanpa tunjuk ajar dari mentor dah tentu kita tiada hala tuju yang betulkan? So bagi u all yang baru berjinak2 nak memulakan bisnes terutamnya bisnes Shaklee first thing yang u all kena buat ialah cari mentor / upline yang boleh tunjuk ajar u all segalanya tentang bisnes. Tak kisah tentang apa pun tentang produk ke tentang sales, macamana nak tingkatkan sales, tips2 dan banyak lagi, 

So...kenapa u all perlu pilih saya sebagai mentor / upline?

1. Saya sudah berjaya menjana income 4 angka setiap bulan.
- Bulan pertama & kedua saya mula bisnes Shaklee saya berjaya bonus 3 angka. Masuk bulan ke 3 saja income saya mencecah 4 angka! sampai la sekarang ni. Macamana saya boleh dapat income 4 angka denga mudah? yang ni rahsia..hehee.. ua all kena register dengan saya dulu dan jadi anak bisnes saya. Dan saya akan bagi tahu rahsianya (yang ni hanya untuk yang betul2 nak bisnes dan berjaya) yang nak bisnes main2 saya tak boleh nak tolong ^_^

2. Saya ada tips bagaimana jana income dengan Shaklee
- Cerita pasal tips. Saya memang banyak tips yang oleh di kongsikan bersama dengan anak2 bisnes saya. terutama bagi yang serius berbisnes. Kalau u all nak tahu tips2 sangat penting untuk kita melangkah & berjaya dalam bisnes yang kita buat. Salah satu tips yang saya boleh kongsi kat sini bagaimana nak sharing / iklankan produk berdasarkan 5 motivasi manusia @ 5 lampu ajaib.
haaa yang ni tak boleh cerita lebih2 hihihi..nak tahu lebih lanjut boleh hubungi saya. Banyak lagi tips2 yang saya boleh kongsi kalau u all jadi "Family" saya dalam bisnens Shaklee.

3. Saya mempunyai komitmen yang tinggi dalam bisness Shaklee.
- Saya adalah wanita, perempuan, isteri, ibu yang bekerjaya. Office hour Isnin hingga Jumaat 8.30 pagi hingga 6.00 petang. Dalam sehari saya spent time few hours untuk Shaklee.. Weekdays saya seorang suri rumah macam biasa kemas rumah, masak, jaga anak, hantar anak tusyen, tapi saya masih boleh fokus dengan bisnes Shaklee saya. Saya masih ada masa coaching dengan anak2 bisnes. Sharing tips2 dengan anak bisnes, follow up dengan customer. Bekerja bukan satu alasan bagi saya untuk dapatkan side income 4 angka sebulan, Bagaimana Saya lakukannya? haaaa kalau nak tahu hubungi saya. Kita boleh cerita panjang, hehehe.

4. Saya mempunyai banyak tips tentang pelangsingan & kecantikan
- Dalam berbisnes kita perlu banyak tips2 untuk kita beri pada customer kita.
Saya "pakar" dalam bab pelangsingan & kecantikan ni, hihihi..tapi pakar tak de sijil la..hehe..just share pengalaman saya slim dengan produk Shaklee. Ini salah satu tips yang saya share di blog ini. KLIK SINI.
 Apa saja tips2 yang saya tahu saya akan apply & guide untuk anak2 bisnes / customer saya. (saya ni tak lokek ilmu tau) hehehe
Saya sebagai pengedar shaklee a.k.a mentor kepada anak2 bisnes saya dah tentu saya perlu ada banyak ilmu tentang produk Shaklee. So bila anak2 bisnes tanya macam2 or customer tanya itu ini saya boleh menjawab dengan tenang & rileks. Sebab saya mempunyai banyak ilmu tentang produk Shaklee. Dari mana saya tahu semua tentang Shaklee ni?  of cos la dari kelas2, study produk dan rajin membaca tentang Shaklee & suplemen. 

5. Saya mempunyai Team Shaklee yang HEBAT
- Saya mempunyai Team / "Keluarga" Shaklee yang hebat!. Hebat yang macamana tu?
Hebat dari pelbagai aspek. Dari aspek ilmu tentang produk, ilmu tentang bisnes, dan kemesraan antara upline & downline. Hubungan kami daalm keluarga Shaklee bukan sekadar uplie & downline saja malah lebih dari itu. Saya juga mempunyai team sokongan dari GROUP BPM &  JUTAWAN yang mana di terajui oleh  "Mak" dan " Nany " saya (Sis Lia & Mama Cery) . Mereka adalah mentor yang hebat dimana mereka sentiasa memberi semangat kepada kami "anak2" mereka yang ingin serius & berjaya dalam Shaklee,. Dan saya sebagai anak & cucu mereka dah tentu saya juga hebat seperti mereka, Kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? hihhihi.
Paling seronok kami sentiasa berkongsi ilmu di "alam maya" / online saja. If ada event2 yang di anjurkan barulah kami berpeluang berkumpul. Best!!!

If u all nak join bisnes Shaklee dan ingin mencari Mentor yang boleh membimbing u all 
saya la orangya (^_^)
hubungi saya bila2 masa & saya akan bantu!



Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :