Monday 15 December 2014

3 SEBAB VITAMIN C BAGUS UNTUK KULIT





Actually banyak sebab kenapa Vitamin C ni bagus untuk kulit kita.Tapi entry kali ni saya kongsi 3 sebab je dulu ye. Saya akan kongsi di entri yang lain. Insha Allah Nanti saya tulis panjang2 naik bosan u all baca hihihii..okay jom baca!

1.Vitamin C membantu melindungi kulit kita dari sinaran UV & cahaya matahari .

Memandangkan lapisan ozon semakin menipis sekarang ni, so cahaya matahari dah tak begitu selamat untuk kulit kita. Kita perlukan Vitamin C
untuk mengurangkan kesan sun burn akibat dari sinaran "ultra ungu" yang boleh menyebabkan kanser pada kulit.

2.Vitamin C boleh memperbaiki tesktur kulit kita. 
Dengan pengambilan Vitamin C setiap hari ia boleh meningkatkan keanjalan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Dan paling best kulit pun boleh jadi lebih gebu! Selain tu, badan kita akan gunakan Vitamin C untuk gantikan tisu2 yang rosak. Kalau kurang Vitamin C dalam badan
luka2 mesti lambat sembuh. Vitamin C ni kira membantu mempercepatkan tisu2 terbentuk bagi proses penyembuhan pada tubuh badan.

3. Vitamin C ni menghasilkan kolagen untuk kulit kita. 
Kolagen sangat penting untuk kita sentiasa kelihatan awet muda & tak berkedut. Cuba bayangkam jika kita kekurangan kolagen dalam badan?. Kulit akan kelihatan kusam, tak bermaya Vitamin C adalah kolagen yang paling murah tau. Kalau tak mampu nak beli kolagen yang mahal2 makan saja Vitamin C sebab Vitamin C juga boleh menghasilkan kolagen untuk kulit kita. 



So kesimpulannya jika u all nak kulit kan cantik, anjal, berseri, sila amalkan makan Vitamin C setiap hari. Ingat ye, Vitamin C tak dapat di hasilkan oelh tubuh badan kita secara automatik tau. Kita kena ambil Vitamin C ni dari pemakanan harian kita. Tak mampu nak makan buah2an setiap hari u all boleh makan Vitamin C dalam bentuk tablet. Vitamin C Shaklee 1 tablet bersamaan 7 setengah biji oren bersama kulitnya. Wah..banyak tu.. So jom amalkan makan vitamin C setiap hari untuk kulit cantik beerseri & menawan (^_^) 

Untuk pertanyaan harga & konsultasi produk boleh hubungi saya (call / wassap)

Aya Suria
019 2422035
Pengedar Sah Shaklee Seluruh Malaysia.
Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :