Wednesday 5 November 2014

OMEGA 3 MENJADIKAN OTAK BAYI LEBIH BIJAK SELEPAS LAHIR


Asid lemak omega-3 seperti DHA dijumpai dalam membran sel tubuh. Ia penting semasa kehamilan ketika otak, mata dan saraf janin sedang berkembang.
Janin bergantung sepenuhnya kepada ibu untuk khasiat yang diperlukan. Dengan itu, ibu perlu mengambil makanan yang mengandungi DHA dan asid-asid lemak perlu lain yang mencukupi iuntuk menyokong perkembangan otak dan mata bayi yang optimum.
Pengambilan makanan yang berkhasiat semasa kehamilan dan penyusuan memberi kesan positif kepada kehidupan kanak-kanak di kemudian hari. 
DHA paling diperlukan semasa trimester ketiga (minggu 28 – 40) kehamilan apabila perkembangan otak janin berada di puncak tetapi ia boleh dimulakan sebaik sahaja keadaan janin stabil iaitu trimester kedua (minggu 13 – 27).
Sebarang kekurangan khasiat semasa trimester kedua juga boleh memberi kesan kepada susu ibu selepas bayi dilahirkan. Pengambilan suplemen yang mengandungi asid lemak perlu seperti yang terkandung dalam minyak ikan tuna boleh diteruskan sepanjang tempoh penyusuan bayi.
Sumber

OMEGA GUARD SHAKLEE mengandungi Asid Lemak Omega 3, DHA, EPA yang sangat bagus untuk otak bayi. kajian yang menunjukkan bahawa ibu yang mengamalkan pengambilan DHA yang mencukupi semasa kehamilan dan penyusuan memberi kesan positif dalam pembelajaran.

November 2014 Promosi Beli 6 Percuma 1. Jika tak nak beli 1 set boleh beli Twin Pack je. memang jimat!!

Hubungi saya di fb atau wassap untuk harga promosi ye.
https://www.facebook.com/aya.suria
Aya Suria
019 2422035




Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :