Sunday 2 November 2014

KENAPA PERLU MAKAN VITAMIN C SETIAP HARI?



Kenapa kita perlu makan vitamin C setiap hari?

Vitamin C tidak didpt dihasilkan oleh tubuh, oleh sbb itu kita sangat perlu  tambahan dari luar melalui makanan/minuman dan suplemen.
Vitamin C merupakan zat penting yang perlukan oleh tubuh terutama untuk menjaga daya tahan dari terkena penyakit.

Vitamin C Shaklee sangat sesuai bagi individu yang tak suka makan buah-buahan atau sayuran. Ia nya dalam bentuk tablet di mana ia mudah di telan.
Sumber vitamin C Shaklee adalah dari buah oren 100% di mana satu biji vitamin c mengandungi 7 stgh biji oren. Waaah banyak tuuu...jadi bagi sesiapa yg selalu sakit pastikan ambil vitamin C setiap hari untuk menjaga dan melindungi tubuh badan dari jangkitan penyakit.
  
Apa beza Vitamin C Shaklee dengan Vitamin C jenama lain di luar sana? 
Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C "Sustained Release" berbentuk tablet. Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama 'Sustained Release' kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam! Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi 'Sustained Release', Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. 

Harga pasaran RM 92.50, satu botol vitamin C Shaklee mengandungi 180 biji. \
Stok untuk 5- 6 bulan. Untuk kesihatan berpanjangan telan 2 biji setiap hari.

Untuk order boleh hubungi saya 019 2422035  atau singgah ke FB saya





Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :