Tuesday 15 April 2014

JANGAN TINGGAL MAKAN MALAM KOLESTROL AKAN BERGANDA !!!



Berat badan naik mendadak?  pantang makan nasi, cepat je berat badan naik, macam di pam2 gitu.
Setiap individu mempunyai tahap metabolisme yg berlainan. Ada jenis yang makan banyak tak ingat tapi badan maintain macam tu juga. Ada gak yang berbadan besar, diet sanggup tak nak makan , takut gemmoook..tp badan macam tu gak pun tak kurus2..hrmm..kesian kan. 

Kat sini saya nak share sikit, actually nak diet kita tak leh makan kena berlapar. Eh salah tu!!. Kita kena makan dan perlu makan. Biar makan kerap tapi dengan kuantiti yg kecil. Then, breakfast tak boleh skip, WAJIB ambil breakfast. Sbb? if kita tak breakfast akan menggalakkan  lg kita makan lebih banyak pada waktu lunch. Silap2 siap mintak nasi tambah2..hahaha..then malam pun kena makan, jangan tak makan. . Jangan sesekali TINGGAL MAKAN MALAM. Sesiapa yang tinggal makan malamnya akan mempercepatkan tua sebelum waktunya kerana keasidan serta tahap KOLESTROL dalam darah akan berganda.   Opss, jangan salah faham ye, makan malam tu jangan pulak tengah2 malam dok makan..hahaha..maksud makan malam tu makan di awal waktu. seelok2nya sebelum maghrib atau selewat2nya pada pukul 8 malam. Makan sekadar mengisi perut (bukan kenyang) untuk proses penghadaman dan proses metabolisme gizi2 makanan ke saluran bahagian lain semasa tidur. ni FAKTA tau bukan AUTA.  Sumber dari Kementerian Kesihatan Malayisa. nak tahu lebih lanjut cer KLIK SINI

Ehem, dulu saya pun SKIP makan malam sbb nak diet punya pasal. Tapi lepas saya mengenali SHAKLEE byk benda yg saya tahu & belajar tentang cara diet yang betul. 
Baru saya tahu DIET tu KENA MAKAN bukan SKIP MAKAN. hehehe.
Then, DIET TANPA AMBIL SUPLEMEN akan membuatkan diet kita sia2. Tak kisah la suplemen brand apa pun. janji kita mesti add suplemen dalam diet harian kita, Macam saya tentu la saya pilih SHAKLEE!!. Nak tahu suplemen apa yang saya makan dalam diet harian.

Taraa!!  saya makan SET BAJET SLIMMING SHAKLEE 
SOY LECITHIN / ALFALFA COMPLEX /  CINCH SHAKE MIX 
nak tahu lebih lanjut fungsi & TESTIMONI saya KLIK SINI.







































Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
https://www.facebook.com/aya.suria









Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :