Tuesday 8 December 2015

PENYAKIT PSORIASIS BERJANGKIT?



Penyakit Psoriasis?
Seriously baru first time saya dengan tentang penyakit ni. Sebelum ni tak pernah tahu pun sampailah ada customer saya bertanya tentang vitamin untuk Psorisis ni. Minggu lepas customer tu sendiri berjumpa saya dan ceritakan masalah penyakitnya. Ya Allah memang kasihan saya tengok. Customer saya tu lelaki muda lagi hensem lak tu hihihi..tapi sayang nya menghidap penyakit Psoriasis. So di sebabkan saya tak pernah dengar nama penyakit tu juga saya dok gigih search tentangnya. 




Penyakit Psoriasi kritikal / tak terkawal
So ape tu penyakit Psoriasis?

Psoriasis ni penyakit kulit yang kronik di mana kulit penghidap menebal lebih cepat dari kulit yang normal. Penyakit ini tidak berjangkit. Kawasan yang biasa dihidapi adalah kulit kepala, lutut, siku lengan dan kaki tetapi boleh juga melibatkan bahagian badan yang lain termasuk kuku.

Tanda-tanda penyakit Psoriasis.
Tahap serius berbeza bagi setiap individu. Tanda-tanda berlainan bagi setiap individu seperti Keguguran sisik pada kulit,Tompok-tompok merah pada kulit kepala, siku, lutut dan bahagian lain badan.Gatal tetapi pada tahap yang minima

Psoriasis bukan penyakit berjangkit. Ianya tidak boleh sembuh tetapi rawatan jangka panjang boleh mengawal masalah ini. Jangan garu atau kikis sisik atau psoriasis kerana ia akan menjadi lebih teruk dan kulit menebal.

Kebiasaanya doktor akan memberi Krim yang berasaskan coal tar ( arang), kortison dan lain-lain jenis pelembap bagi memastikan kulit sentiasa lembap dan tidak kering.


Selain tu di sarankan juga untuk mengambil suplemen / vitamin untuk bantu mengawal penyakit Psoriasis ni. Tujuan pengambilam suplemen adalah untuk meningkatkan imunisasi pesakit dan mengawal penyakit kulit dari bertambah serius. 


CADANGAN SUPPLEMENT SHAKLEE BAGI PESAKIT PSORISIS:

BCOMPLEX: mengawal stress. kerana tompokan psorisis akan lebih cepat merebak jika tertekan / stress (akibat kegatalan atau malu dengan keadaan kulit yang serius)

 
,GLA COMPLEX : Bertindak sebagai anti radang
, membantu mengelak kan masalah kekeringan pada kulit / memberi kelembapan pada kulit dari dalam.

VITAMIN C:   Mengandungi kolagen berfungsi mengikat sel-sel yang terbentuk. Ini membolehkan kulit itu tidak terlalu mengelupas.
VITAMIN E : Merupakan antioksida yang hebat menghalang radikal bebas yang merosakkkan sel2 kulit & badan.
 
KOLAGEN POWDER melembapkan, dan menolong sel - sel semakin baik


ESP PROTEIN : Sumber protein soya yang membantu untuk pembentukan sel kulit baru


VIVIX: Bertindak dari peringkat DNA untuk memperbaiki sel dan meningkatkan imuniti tubuh. Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.


OMEGA GUARD : Mengandungi minyak ikan (DHA & EPA) berfungsi meningkatkan sistem imun serta menyihatkan paru-paru, memperbaiki alahan kulit seperti eczema & psioriasis,

[Krim Luaran ]Herbal blend: sebagai lotion untuk melembapkan kulit


Untuk mengetahui lebih lanjut tentang harga dan  bagaimana vitamin2 ini membantu merawat Psoriasis  & testimoni untuk penyakit Psoriasis ni KLIK SINI




Untuk sebarang pertanyaan harga & produk hubungi saya call /wasaap 0192422035

Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :