Thursday 8 October 2015

IQ BAYI LEBIH BIJAK JIKA IBU MAKAN MINYAK IKAN WAKTU HAMIL


Hai bakal2 ibu!! nak anak bijak? nak anak sihat?

Rajin2 lah amalkan makan minyak ikan yg mengandungi Omega 3. Tak terfikir  pun nak makan  minyak ikan?  Tak pe..masih belum terlambat, korang masih ada masa untuk mengambil minyak ikan untuk dapatkan bayi yang bijak & sihat.

 

Korang tahu tak?  Bayi seawal usia didalam kandungan juga boleh mendapatkan asid lemak omega 3 melalui pemakanan si ibu. Terdapat beberapa kajian yang menunjukkan kesan positif pengambilan omega 3 semasa mengandung kepada bayi. Kajian oleh Helland el. al (2008) membandingkan wanita mengandung A yang mengambil 1183mg DHA serta 803mg EPA  (dari minyak ikan) setiap hari (bermula dari kandungan 17 minggu hingga ke 19 usia kandungan) dengan wanita mengandung B yang cuma mengambil 10ml minyak jagung menunjukkan wanita A melahirkan anak yang mempunyai IQ iaitu kebolehan berfikir dan memahami yang lebih tinggi sehingga kanak kanak itu berumur 7 tahun berbanding dengan kanak2 yang dilahirkan oleh wanita B. Anak wanita A juga mempunyai kualiti tidur dan sistem imuniti yang lebih baik. Namun, ransangan awal kepada anak juga mempengaruh IQ anak.

So fikir2 lah..jika ingin bayi yang bijak & sihat korang masih ada masa untuk memastikan bayi dalam kandungan menerima khasiat DHA dan EPA dari minyak ikan. bertindak lah sekarang jadi ibu yang bijak . Opsss  jika anak korang masih menyusu badan, jangan risau, pengambilan 1000mg hinga 2500mg sehari minyak ikan juga mampu mengalirkan khasiat EPA dan DHA kepada bayi.


Harga Runcit RM 136 / 90 biji

October 2015, PROMOSI Omega Guard Shaklee. Untuk dapatkan harga lebih murah, Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan harga & pesanan call / wassap 019 2422035.

Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :