Wednesday, 9 September 2015

SOYA SHAKLEE SELAMAT DI MINUM SEBAB....




Banyak mitos saya dengar tentang Soya. Ada yang kata soya tak selamat untuk diminum lagi2 waktu hamil. Takut anak kulit jadi sensitif lah, kanser lah. Macam2 lah. 
Hasil bacaan saya tentang soya, actually soya tak lah "sekejam" itu haha..soya ni sebenarnya elok untuk kesihatan tapi sebelum kita minum penting untuk kita tahu bagaimana soya tu di hasilkan / di proses.

Kacang soya mengandungi satu susunan fotokimia yang mengagumkan, dan susunan yang paling menarik ialah satu chemical bernama Isoflavone ~komponen / sebatian kimia yang dikaji dapat melegakan symptom menopous, mengelak kanser, memperlahankan kadar osteoporosis dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

Walaubagaimanapon, kandungan isoflavone ni bukan senang-senang dapat diekstrak dari kacang soya. Hanya selepas menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap, barulah dapat menghasilkan isoflavone, yang dapat dihadam dengan sempurna dalam sistem penghadaman manusia. Dalam erti kata lain, kacang soya yang tidak menjalani proses penapaian sempurna, mempunyai kurang kandungan isoflavone dan tidak sesuai untuk diminum (sama la macam air2 soya yang kita beli kat kedai2 dan pasar malam tu)

Shaklee telah menghasilkan soya yang selamat untuk di minum even untuk ibu hamil & menyusu. 
Iaitu ESP SOY PROTEIN
Harga Runcit RM 150


>> Perbezaan Soya Shaklee dengan soya di pasaran <<
1. Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavone yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavone, genistein dan daizden yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.


2. Shaklee Menggunakan Protein Soya Bukan-GMO
Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya kita bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, anda boleh yakin dengan komitmen kami dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.
Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.


3. Kandungan rendah lemak bukan GMO (Genetically Modified Organism) iaitu tidak merubah kandungan genetik organismanya, dan lengkap dengan protein yang mengandungi 9 asid amino penting ini sesuai untuk seisi keluarga.Bagi setiap satu hidangan Energizing Soy Protein Shaklee memberikan kandungan14 gram soya protein yang diperlukan oleh hati yang sihat.

Sebab itu mengapa Soya Shaklee ni mahal.  Untuk prosesnya saja dah merumitkan. Shaklee ingin pastikan Soya yang terbaik & selamat di minum demi kesihatan semua orang, Banyak dah testimoni yang berjaya. (Google je, beratus testimoni hihihi) nak nsihat nak cantik 
Jadi mengapa masih ragu2?

Sebarang pertanyaan & konsultasi produk hubungi saya call /wassap 019 2422035


Post a Comment