Sunday 27 September 2015

MAKAN SUPLEMEN TREND ATAU KEPERLUAN?

Assalamualaikum. Dah terang lagi bersuluh. Artikel tu pun dah bagi tahu makan suplemen adalah satu keperluan pada zaman sekarang ni. Tapi tak di nafikan ada gak yang makan suplemen ni ikut trend. Maklum lah sekarang ni banyak dah suplemen2 di jual kat pasaran. Pelbagai jenama op coz la untuk jadi cantik dan sihat.
Makan suplemen ikut trend, macamana lak tu? tu maksudnya korang2 yang makan suplemen bertukar ganti. bulan ni makan jenama A, bulan depan jenama B ikut trend la katakan..hihi..for me lah, kalau makan suplemen ikut trend ni tak bagus. Sebab kita susah nak kenal pasti supelemen ni betul2 bagus ke untuk badan kita. Kalau ada yang kata makan supelmen itu ini boleh jadi cantik putih dalam masa 7 hari janganlah percaya. Mitosss tu hahaha..
If kita makan sesuatu produk, Sel2 dalam badan kita ni ambik masa atleast 90 hari a.k.a 3 bulan untuk baik pulih dan ganti sel2 baru. So kalau ada yang kata sesuatu produk tu boleh beri kesan 3-7 hari jangan la percaya weh...tu strategi marketing semua tu. haha..
If nak consume satu2 suplemen ni better biar lama sikit at least dalam setahun. Bagi peluang pada suplemen ni untuk betul2 serasi kat badan kita baru lah boleh rasa keberkesanan suplemen yang kita makan tu. Makan Shaklee hasilnya tak la seawal 7 hari ye. Memang take time. Sabar itu penting.
Actually if korang nak makan suplemen jenama apapun makan lah, But before pilih suplemen yang korang nak makan make sure ianya selamat, mesra alam & semulajadi. Macam Shaklee lah hehehe..dah tentu2 nya Shaklee plihan saya. Harga memang mampu milik, tahan lama pun ia juga. tak rugi pilih Shaklee.
ayasuria
Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :