Tuesday, 14 April 2015

4 SEBAB DIET DENGAN SUPLEMEN GAGAL!




Dah cuba set slimming shaklee untuk diet? tapi kenapa rasa mcm tak berkesan je. 
Sebab utama:

1. Kurang minum air putih
Minum byk2 pun tak pe, Makin kerap buang air kecil, makin banyaklah toksin dalam badan disingkirkan. Maka, makin lama makin sihat & makin cantiklah badan & kulit.

2. Tidak mengikut dos yang ditetapkan
Sesetengah daripada kita mampu untuk mengambil supplemen dalam dos yang tinggi. Tapi ada sesetengahnya pula tidak mampu. Inilah antara penyebab ruam, jerawat dan sebagainya. Disarankan untuk permulaan, cuba ambil dalam sukatan yang sedikit dahulu ye.

3. Tidak istiqamah
Ini pun biasa berlaku. Orang kata hangat-hangat najis ayam. Hihi hari pertama semangat makan suplemen. Hari ke-3 ke-4 mula lah ada lopong-lopong. Terlupa ambil time pagi lah. Terlupa ambil time malam lah. Lepas tu tak sempat nak ambil lah. Macam-macam alasan. Sekiranya kita nak kesan yang positif wajib konsisten amalkan suplemen mengikut dos yang di tetapkan. Sekurang2 nya dalam masa 90 hari (3 bulan) kerana sel2 dalam badan kita memerlukan masa 3 bulan untuk baik pulih & penggantian sel bagi penyerapan optimum suplemen yang kita ambil.

4. Pengambilan kafein atau minuman berkarbonat

Kepada peminat-peminat minuman berkafein seperti kopi, nescafe, teh dan juga minuman-minuman berkarbonat tu, ini ada pesanan khas untuk anda! Kalau rasa tak sanggup nak tinggalkan minuman favourite anda tu, jadi silalah jangan makan suplemen sebab nanti membazir je. Sebab tu lah tak nampak kesan.

Bagi anda di luar sana yang dah pernah cuba untuk turunkan berat badan dengan suplemen, tapi gagal. apa kata MULAKAN sekali lagi,. tapi kali ni cuba istiqamah Insha Allah berjaya. Saya doakan kejayaan anda.

Inginkan konsultasi percuma tentang diet dengan suplemen uols boleh hubungi saya. 
019 2422035 (call / wassap) Pn Aya suria

Post a Comment