Monday 23 March 2015

KENAPA PROTEIN SANGAT PENTING?

Kenapa Protein sangat penting untuk tubuh badan kita? U all yang suka sangat makan junk food di sarankan sangat ambil sumber protein dengan mencukupi. Sebab apa?
Akibat dari pengambilan junk food berat badan kita mudah bertambah dan mudah letih dan lesu. Dengan mengambil  protein dengan kerap kita dapat meningkatkan kadar metabolisma dengan berlipat kali ganda, sebab badan kita memerlukan lebih tenaga untuk menguraikan struktur protein yang kompleks kepada komponen2 yang lebih ringkas berbanding karbohidrat. 16% tubuh badan Kita ni terdiri daripada protein. Kulit, rambut, organ-organ, otot, semuanya terdiri daripada protein (semuanya mengandungi DNA, dan dalam DNA ada protein). Setiap hari ada sahaja sel-sel kita yang mati akibat pemakanan tak seimbang dan sel2 yang mati tu mestilah digantikan dengan kelahiran sel2 baru. Badan memerlukan amino asid (komponen asas protein) untuk membina kembali otot-otot dan sel-sel kita yang lain. Tanpa protein yang mencukupi, badan kita akan menjadi lemah dan lembik.

Harga pasaran  ESP Soy protein RM 150 (harga pasaran). 

Promosi ESP berbaki 5 hari je lagi. Bulan ni mesti beli, bulan depan dah start GST dah. confirm naik harga hihihi..Beli ESP 6 tong PERCUMA satu tong! dapat lagi free keahlian. Memang best! Nak beli satu pun ok, harga still promosi. Hubungi saya (Puan Ay Suria - 0192422035)




Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :