Sunday 1 February 2015

KESAN KEKURANGAN KALSIUM BAGI IBU HAMIL & MENYUSU





Assalamualaikum. I'm Aya Suria pengedar Shaklee Banting & seluruh Malaysia 

Ibu menyusu perlukan lebih banyak kalsium. Apatah lagi kalau si ibu sedang menyusu dan pada masa yang sama mengandung. Sumber kalsium sangat2 di perlukan pada ketika ini, kerana si ibu akan kehilangan banyak kalsium dalam badan (semua kalsium dalam badan dah di ambil oleh bayi yang menyusu & bayi dalam kandungan) ibu menyusu yang sedang hamil memerlukan kalsium kira 1000 mg sehari. Ini kerana kalsium sangat di perlukan dalam penghasilan susu ibu & mengelakkan si ibu mengalami sakit pinggang dan sakit tulang di kemudian hari. Kesan kekurangan kalsium, menjejaskan penghasilan susu badan, kaki kerap cramp, sakit pinggang, badan sentiasa letih tak bermaya dan kesan jangka masa panjang tulang mudah reput & mengakibatkan bongkok di usia tua. 

Anda boleh amalkan minum susu setiap hari,untuk dapatkan sumber kalsium. Bagi yang tak gemar minum susu, Ostematrik Shaklee adalah pilihan terbaik. Ostematrik Shaklee merupakan kalsium dalam bentuk tablet dan mudah di telan. Bukan sekadar kalsium tapi ia juga  mengandungi Magnesium dan Vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium dalam tulang. Tanpa magnesium & vitamin D, kalsium tak di serap dengan baik. 


Harga pasaran Ostematrik Kalsium adalah RM 61 sahaja di mana ada 120 biji. 1 biji Ostematrik mengandungi 250 mg, dalam sehari kita perlu makan 4 biji ostematrik iaitu 1000 mg. Bulan Febuari 2015 adalah promosi bagi Ostematrik. Beli 6 percuma 1 U all boleh hubungi saya untuk dapatkan harga promosi. Aya Suria 019 2422035 


Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :