Thursday 12 February 2015

BAGAIMANA KALSIUM MEMBANTU MENGEKALKAN BERAT BADAN


Assalamualaikum. I'm Aya Suria pengedar Shaklee Banting & seluruh Malaysia

Kalsium mampu cegah obesiti / kegemukan? Haaa ada yang tak tahu kalsium juga boleh bantu kita ntuk kawal dan mengelakkan berat badan makin bertambah. Bagaimana Kalsium membantu mengekalkan berat badan:

Fakta: Jika kita kekurangan kalsium, badan kita akana cenderung menghasilkan / melepaskan hormon "PARATIROID" di mana ia akan merangsang tulang untuk melepaskan kalsium dalam aliran darah untuk mengimbanginya. Hormon Paratiroid ni merangsang pengeluaran lemak & mencegah pembuangan lemak dan akibatnya boleh membuatkan berat badan semakin bertambah. So, kalau sentiasa maintain dan nak kawal berat badan make sure ambil Kalsium setiap hari sekurang2nya 1300mg-1000mg sehari. Ostematrik Shaklee merupakan kalsium dalam bentuk tablet. Bukan sekadar kalsium tapi ia mengandungi Magnesium dan Vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium dalam tulang. Tanpa magnesium & vitamin D, kalsium tak di serap dengan baik. 




Harga pasaran Ostematrik Kalsium adalah RM 61 sahaja di mana ada 120 biji. 1 biji Ostematrik mengandungi 250 mg, dalam sehari kita perlu makan 4 biji ostematrik iaitu 1000 mg. Bulan Febuari 2015 adalah promosi bagi Ostematrik. Beli 6 percuma 1 U all boleh hubungi saya untuk dapatkan harga promosi. Aya Suria 019 2422035
Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :