Friday 26 December 2014

AIS PUNCA GEMUK?



Assalamualaikum

Ais punca gemuk? suka minum air susah nak turunkan berat badan? betul ke?
Ikut pemgalaman saya masa berdiet pengambilan ais memang ternyata melambatkan proses kurus. Saya juga ada seorang customer yang tegar minum ais. Beliau memang susah untuk berhenti minum ais. Satu hari beliau ingin cuba produk Shaklee untuk kuruskan badan. Seperti biasa saya akan berikan consulatation exclusive untuk customer saya.Salah satu tips yang saya berikan pada beliau supaya cuba kurangkan atau elakkan minum ais semasa proses menurunkan berat badan. Setelah 2-3 bulan mengikut tips yang saya beri, beliau berjaya menurunkan badan dan paling seronok bila dengar beliau tidak lagi tegar minum ais. So pada u all yang betul2 nak turunkan berat badan cuba kurang / elakkan minum ais sedang atau selepas makan. Kalau boleh jangan minum lansung ais ni hihii..kalau teringin boleh juga la. Memang sangat mencabar rasanya lagi2 kalau time haus, perghhh sedapnya aisssss..
Saya nak bagi tips, kalau sedang haus minum air kosong panas / suam  jangan minum ais, sebab kita akan rasa bertambah haus dan potensi kita untuk minum ais akan bertambah. Kalau minum air panas / suam  rasa haus tu hilang terusss..tak percaya cuba lah (^_^)


FAKTA

Kenapa kita tidak di galakkan minum ais selepas makan?. Jik selepas makan, kita  minum minuman berais,  lemak yang ada dalam makanan tadi akan beku dan memperlahankan penghadaman kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

Di sarankan untuk amalkan minum air suam lepas makan, maka ia akan membantu mencairkan lemak-lemak di dalam organ pencernaan kita.

Aya Suria
Pengedar Sah Shaklee
019 2422035

Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :