Monday 17 November 2014

KENAPA PERLU EXTRA INCOME?

Assalamualaikum, Alhamdulillah syukur selesai sudah Class Magic hari ni. Terima Kasih semua mentor2 yang hebat sebab sharing banyak ilmu pada kami. Also thank you penganjur coz bagi kami goodie bag..yeay!!.

So hari ni saya nak sharing few knowledge yang telah di sampaikan oleh mentor2 yang hebat, Actually banyak topik but this time saya share satu topik je, Yang lain saya akan update di lain entri.

Satu topik yang saya suka, kenapa kita perlu extra income. Perlu ke? kenapa? Saya percaya ramai yang di luar sana perlukan extra income bagi memenuhi keperluan & kehendak masing2. Dengan extra income kita boleh macam perkara kita boleh buat antaranya:

- Saving untuk masa depan / waktu kecemasan.
- Lunaskan hutang & bil
- Melancong
- Beri mak & ayah
- Tambah harta
- Penuhi Kehendak.

PENTING: Perlu tulis apa yang kita perlukan, berapa banyak yang kita perlukan, 
If kita tulis matlamat kita untuk dapatkan extra income lebih jelas dan senang untuk kita cuba dapatkannya.

So bagi saya pula, kenapa saya perlu extra income? gaji sekarang tak cukup ke.
Alhamdulillah gaji saya memang cukup. Tapi cukup2..hihihi..cukup2 bayar hutang, cukup2 bagi mak ayah. cukup2 itu cukup2 ini. Saya perlukan extra income ni untuk banyak perkara. Salah satunya saya nak kumpul duit untung anak2. Saya nak bagi mak ayah duit extra, saya nak pergi melancong, saya nak beli itu ini. Saya percaya semua orang ada kehendak.  Macam tu juga saya. Dengan duit gaji yang cukup2 ni apa yang saya boleh dapat?. Bukan tak bersyukur..ye saya bersyukur..saya tak nak terlalu SELESA dengan apa yang saya ada..saya nak LEBIH dari itu. Demi anak2 dan keluarga saya.
Dan Alhamduillah dengan Shaklee saya dapat apa yang saya nak. Extra income yang Shaklee beri membolehkan saya saving untuk anak2, bagi mak ayah extra income, pergi bercuti. Semua ni saya guna dengan duit "extra" ni lah..jom cari duit extra!!



AyaSuria
019 2422035
Senior Supervisor Nov 2014
<Success & Happiness Start With You)
www.ayacuya.blogspot.com




Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :