Sunday 5 October 2014

TIPS / PETUA MENGHILANGKAN JERAWAT


Cara / Tips / Petua Menghilangkan Jerawat (Tradisional)



1. Rendam sehelai daun sirih di dalam segelas air panas atau di dalam bekas yang sesuai. Tunggu hingga sejuk dan daun layu. Selawat Nabi sebanyak tiga kali dan basuh muka dengan air tersebut. Selepas itu jangan dilapkan, biarkan hingga kering sendiri. Kemudian bilas dengan air bersih hingga cuci.


2. Ambil beberapa helai daun jambu biji yang masih muda, bahagian pucuknya. Cuci hingga bersih dan ramas daun tersebut dengan air. Kemudian cuci muka anda dengan air perahan jambu biji tersebut. InsyaAllah, anda dapat lihat hasilnya setelah beberapa hari.


3. Ambil sedikit asam jawa dan beberapa inci kunyit hidup. Tumbuk kunyit itu dan campurkan dengan asam jawa dan sedikit air. Setelah campuran itu sebati, sapu ratakan ke seluruh muka anda. Biarkan kira-kira 20 minit. Kemudian ketika anda mandi , basuhlah dengan bersih . Jika selalu diamalkan , muka anda akan sukar ditumbuhi jerawat dan kulit menjadi lebih halus.

Cara / Tips / Petua Moden Menghilangkan Jerawat Dengan Alfalfa Shaklee

Bagi pengguna Alfalfa, anda juga boleh menggunakan Multivitamin ini sebagai Masker.Ikuti langkah dibawah bagi mendapatkan kulit yang halus dan memudarkan parut jerawat/jeragat.

Cara-caranya:

1. Ambil 3 biji Alfalfa dan dibancuh dengan air biasa (beberapa titik sahaja, sekadar mencukupi untuk disapu pada seluruh muka).

2. Sebelum disapu ke muka, pastikan anda mencuci terlebih dahulu muka bagi membersihkan segala kotoran pada muka.
3. Kemudian, bilas muka dengan air suam bagi membuka liang-liang pori diwajah.
4. Sapukan masker Alfalfa yang telah dibancuh pada muka.
5. Biarkan ia kering selama 30 minit.
6. Akhir sekali, bilas wajah anda dengan air suam.Anda akan rasa kulit anda semakin tegang, lembut dan segar.Amalkan seminggu 2x.
Berbaloi sangat menggunakan PRODUK SHAKLEE serta MENJIMATKAN.Produk bukan sekadar untuk dimakan bahkan untuk dibuat masker.Save duit anda!



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
https://www.facebook.com/aya.suria


Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :