Thursday 4 September 2014

HIDUP KU BERUBAH KERANA SHAKLEE!


Assalamualaikum. Baca tajuk macam best je kan..hihihi..actually saya nak sharing tentang Shaklee dan hidup saya. Dulu Saya tak pernah terlintas pun nak bisness apa2 produk kesihatan. Sehingga lah saya bertemu dengan Suplemen Shaklee. Sebab apa saya kata Shaklee telah mengubah hidup saya?. haaaa..meh saya cerita sat.

First thing, Shaklee telah merubah bentuk badan saya. Dari besar hingga lah tak berapa nak besar. Hahahaha.. bagi saya Shaklee ni suplemen yang sangat bagus untuk kesihatan. Bukan saya sahaja, tapi beribu orang di luar sana.  Saya percaya dengan Suplemen Shaklee sebab tu saya ambil keputusan untuk bisnes Shaklee. Bukan untuk untung semata2..no..no..no..saya nak share denga semua orang, nak kongsi dengan semua orang bagusnya suplemen shaklee ni untuk kesihatan kita. Bila lihat orang sekeliling saya sihat saya turut happy.

Keputusan saya untuk bisnes Shaklee secara serius ternyata TEPAT. Sebab, saya happy dengan apa yang saya buat sekarang. Sharing dengan ramai orang, cerita tentang kebaikan suplemen Shaklee, memang saya tak pernah jemu. Dan paling saya happy bila Shaklee telah merubah hidup saya. Alhamdulillah dengan bisnes Shaklee saya dapat buat Income lebih. Kalau dulu gaji yang saya terima tiap2 bulan cukup2 untuk bayar hutang..nak buat shoping2 tu memang la ada tapi tak la banyak. hanya cukup2 makan je. Dan sekarang hampir setahun saya bisnes Shaklee tiap2 bulan saya dapat hasil bonus Shaklee. Yang bestnya, berniaga secara online je pun. tak perlu pergi rumah ke rumah,buka kedai, hanya sharing je dalam laman sosial (FB, Instagram, Blog) . Tapi hasilnya memang berbaloi. Saya bersyukur sangat2..sekurang2 nya saya dapat menyimpan duit dan beli apa yang anak2 ingin kan. Kalau dulu mampu bagi mak saya duit pada awal bulan je. Dah tengah bulan pinjam duit mak balik. hehehe. Sekarang ni since bisnes Shaklee, saya dah ada pendapatan sampingan, dah boleh bagi mak duit lebih. Mungkin tak la banyak mana tapi sekurang2 nya dapat menyenangkan & membahagiakan hati mak. Dan paling best boleh pergi bercuti dengan guna bonus Shaklee (tak usik duit gaji pun) hhihihih..

Di sebabkan Shaklee juga, saya berubah jadi muka tak malu!..kikkiki.. . saya tak malu nak kongsi kebaikan yang saya alami sendiri sejak makan shaklee. tak malu nak ajak orang join saya sama2 jana income sampingan. tak malu nak tuntut ilmu dengan sidelines dan uplines. Dulu tak berani nak berniaga, malu, takut dan macam2 lagilah. Bila dah kenal Shaklee dah kurang rasa malu ni, if ada yang kutuk ke kondem ke dah tak rasa apa pun. hati jadi lebih kental. Shaklee mengajar saya supaya sentiasa berfikiran positif dan sentiasa "Memberi".


Lagi satu yang paling UTAMA. Shaklee telah merubah hidup saya agar lebih mendekati yang MAHA ESA. sebab apa saya kata macam tu, sebab Shaklee ni sangat berbeza dengan bisnes MLM yang lain di mana ia lebih menekankan aspek KEROHANIAN dalam berbisnes, Saya di didik oleh UPLINE / MENTOR dengan pendekatan AMALAN ROHANI. Kalau dulu lepas solat saya jarang berzikir, hanya berdoa lebih kurang je. Alhamdulillah sejak saya join bisnes Shaklee saya lebih dekat dengan NYA. Zikir, Solat Sunat, RCA. Saya sangat2 berterima kasih kepada Mentor Saya (khususnya Group BPM & Jutawan) kerana mendidik dan sentiasa memberi tunjuk ajar saya dan rakan2 Shaklee yang lain. Ukhwah dalam keluarga besar Shaklee sangat utuh. Saya bersyukur kerana menjadi salah seorang keluarga Jutawan Shaklee. Dan sekarang saya juga sedang berusaha "membina" empayar saya sendiri yang diberi nama "Team Sukses Shaklee" . Semoga Perniagaan Shaklee dapat merubah hidup saya 200% hihii..Insha Allah.


Bersama Tunggak Keluarga Jutawan PM Shareeza (Cery)





My Great Mentor's (Sis Lia & Sis Cery)




With My "Anak" Intan




Keluarga Jutawan Shaklee


Berminat untuk menjadi sebahagian dari keluarga besar Jutawan Shaklee? 
Hubungi saya.
Saya akan bantu anda.





Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :