Tuesday 16 September 2014

ALFALFA, ESP SOY & OSTEMATRIK MANA LEBIH BAGUS UNTUK TAMBAH SUSU IBU (MILK BOOSTER)

Assalamualaikum. Hi Breast feed mom! ada masalah kekurangan susu badan? mesti ada kot..kalau tak de mesti tak baca entri ni kan (heehhee). Bagi pengguna yang dah biasa dgn produk shaklee pasti kenal dengan  Alfalfa Complex, ESP & Ostematrix . Bagi yang tak pernah mencuba lagi di saran kan u all cuba produk milk booster yg awsome ni. 

Apa beza semua produk ni ye. Semua produk ni memang terkenal sebagai milk booster @ penggalak susu badan, tapi mana satu yang lagi bagus & power!!.

ALFALFA COMPLEX


Alfalfa  terkenal sebagai penggalak susu yang paling terkenal dalam membantu ibu-ibu yang mengalami masalah kurang susu. Ia didapati dapat meningkatkan pengeluaran susu ibu. Alfalfa kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral di mana membantu membekalkan susu ibu yang kaya dengan pelbagai zat, susu ibu makin pekat dan baby pun cepat kenyang tau. 

Selain kaya dengan protein, ia juga turut mengandungi serat yang pada masa yang sama boleh mengelakkan ibu-ibu dari mengalami masalah sembelit. Sebagai tambahan Alfalfa juga berfungsi untuk membuang toksin atau detox badan ibu menyusu. Kalau nak tahu Herbalax adalah produk shaklee yang terbaik untuk membuang toksin. Tetapi ingat ye Herbalax tidak boleh bagi ibu yang menyusu kerana dikhuatiri akan turut memberikan kesan cirit birit kepada bayi. Jadi, Alfalfa adalah yang terbaik bagi membuang toksin dalam badan. 





ESP SOY 

ESP SOY mengandungi sumber Protein yg tinggi. Sumber utama ESP dari Soya "non GMO" Ia mengandungi "Isoflavones" yang membantu meningkatkan penghasilan susu badan. Selain itu Isoflavones membantu mencantikkan para ibu. Kandungan Isoflavone yang tinggi dalam soya membantu mengurangkan garis penuaan, dan bertindak sebagai pelembap semulajadi. So bagi ibu2 yang nak kulit cantik boleh la minum ESP ni. Selain tu kulit baby pun boleh cantik & gebass gebus gitu. Bagi ibu yg sedang menyusu nak kuruskan badan di galakkan minum ESP ni. Ye la..kalau tgh berdiet mesti kita jaga makan kan. kalau cam tu mcmana nak bekalkan nutrisi secukupnya kepada baby. Haaa..jawapanya minum ESP Soy, coz ESP dapat membekal kan protein dan nutrisi secukupnya kepada baby.





OSTEMATRIX KALSIUM

Bagaimana Ostematrix bantu memperbanyakkan susu ibu?
Ostematrik sumber utamanya adalah kalsium, ia turut penting dalam diet ibu menyusu. Jika uolls seorang ibu yang tidak suka minum susu boleh la consume Ostematrik Shaklee (sebab ia dalam bentuk tablet -senang di telan) . Ostematrik ini bukan sahaja membantu ibu menyusu kekal cergas, tetapi antara kesan yang paling baik adalah hilangnya sakit-sakit badan akibat kekurangan kalsium yang banyak semasa menyusukan baby (mana tak nya ibu anak perlu kalsium, memang banyak la badan tu kehilangan kalsium)   Kalau nak tahu susu ibu mulai merudum semasa kita period. Dengan mengamalkan kalsium ostematrik ini, insha Allah tidak akan lagi mengalami susu merudum semasa haid ataupun masalah sakit pinggang.  Untuk pengetahuan uolls satu tablet ostematrik mengandungi 250mg kalsium dan jika sedang menyusukan anak, 4 biji sudahpun mencukupi. Keperluan kalsium bagi ibu menyusu adalah 1000-1500mg sehari. 




So, macamana? pilihan di tangan anda...tapi yg pasti ketiga2 produk tu memang bagus. Nak Consume semua pun tak de no problem lah..

Sebarang pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
https://www.facebook.com/aya.suria


Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :