Monday, 21 April 2014

KERAP BATUK & SELSEMA TANDA ANAK DI SERANG ASTHMA .

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, dah lama anak-anak kesayangan saya tak di serang Asthma. Lagi2 lepas saya bagi mereka makan suplemen shaklee. makin aktif & lasak. ibunya yang dah tak larat nak control.

Teringat dulu-dulu waktu anak-anak di serang asma, bukan main risau, tak sanggup rasanya tengok mereka macam tak cukup oksigen nak bernafas tercungap-cungap. Lagi2 sekarang ni persekitaran tak berapa nak bersih, habuk, asap kenderaan, asap rokok ermm macam-macam lah. Ni la dia Nur Kasih, dari bayi memang asma dan dia tak dapat di pisahkan.



Now anak-anak dah makin membesar, asthma pun dah makin kurang menyerang, untuk elakkan mereka terkena asma saya beri makan suplemen untuk meningkatkan imunisasi & ketahanan badan mereka. Sudah tentu saya berikan suplemen shaklee untuk mereka. KLIK SINI untuk mengetahui SET ASTHMA SHAKLEE untuk kanak-kanak.

Perlu di ingat, Asthma ni boleh menyerang pada sesiapa sahaja. Jangan fikir asthma ni di sebabkan oleh keturunan je ye. Asthma boleh menyerang sesiapa je, orang dewasa, orang tua terutamanya  kanak-kanak. Lagi2 sekarang ni udara kita tak berapa nak elok. 

Tanda-Tanda Amaran Awal Asthma:-
  • Batuk yang kerap, terutamanya pada waktu malam.
  • Kehilangan nafas anda dengan mudah atau sesak nafas.
  • Berasa sangat letih atau lemah apabila berjalan.
  • Berdehit sewaktu batuk.
  • Rasa letih, selalu menangis,meragam atau muram.
  • Penurunan atau perubahan fungsi dalam paru-paru mengikut ukuran yang diukur pada meter aliran.
  • Tanda-tanda selesema atau alahan (bersin, hidung berair, batuk, kesesakan hidung, sakit tekak, dan sakit kepala).
  • Masalah tidur.
Jika mengalami  tanda-tanda amaran awal atau tanda-tanda asthma, perlulah segera bejumpa doktor dan mendapatkan rawatan yang sepatutnya. Jika tak mahu anak-anak kita di jangkiti asama lebih baik kita amalkan makan suplemen untuk pencegahan awal. bak orang kata "mencegah lebih baik dari mengubati"

Pertanyaan Harga, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
https://www.facebook.com/aya.suria

Post a Comment