Wednesday, 9 March 2016

8 PETUA ATASI RASA CEPAT LAPAR







Sedang Diet??? tapi rasa cepat laparrrr macamana niiii!!

Jom try ikut 8 petua ni. (Kredit)


1.  Kurangkan makanan segera
Kebanyakan makanan segera ni rasanya sedap kerana ia mengandungi Monosodium Glutamate perisa (MSG) kerana kesedapan itulah menyebabkan kita akan rasa  ‘ketagih’ dengan makanan segera secara tak langsung kita akan makan dalam kuantiti yang banyak.

2. Ambil sarapan pagi
Sarapan pagi bantu  mengalas perut agar tidak mudah berasa lapar sebelum waktu makan tengahari.

3. Makan buah-buahan dan sayur-sayuran
Jadikan buah-buahan dan sayur-sayuran sebagai snek ketika berasa lapar.
Buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi pelbagai jenis vitamin dan serat yang mampu membuatkan kita berasa kenyang dalam tempoh masa yang lama. 


4. Atasi cepat rasa lapar dengan air kosong
Minum 8 gelas air atau lebih pada setiap hari kerana jika badan kekurangan air pasti kita akan cepat berasa clapar. Badan kita memerlukan air yang mencukupi untuk melancarkan proses pencernaan.

5. Kawal tekanan /stress
 Stress boleh meningkatkan penggunaan tenaga kimia oleh otak & seterusnya akan menyebabkan anda mudah berasa lapar. Jadi jangan2 stress2 ye!

6. Elak dari rasa bosan
Bosan boleh menyebabkan kita cepat berasa lapar. Sibukkan diri dengan melakukan aktiviti dan hobi bagi mengatasi perasaan bosan.


7. Elak rasa sejuk
Biasanya rasa sejuk buat kita mudah rasa lapar. Jadi atasi rasa sejuk dengan melakukan senaman ringan untuk memanaskan badan atau minum secawan teh suam tanpa gula. 


8. Ambil makanan atau minuman yang berprotein tinggi
Protein dapat membantu perut kita cepat berasa kenyang secara tak langsung ia mempercepatkan proses penurunan berat badan & mendapat kulit yang cantik. Pastikan protein merupakan 100% sumber protein di ambil dari makanan & minuman (tidak melalui proses memasak, memangang, membakar, gril) kerana protein mudah musnah dengan suhu panas.


Bagaimana untuk memperoleh 100% sumber protein? Shaklee menawarkan minuman yang mengandungi sumber protein yang 100% semulajadi.  Jadi tak perlu bersusah payah kerana ianya menyediakan minuman protein yang sihat & mengeyangkan!


Ini dia!!

ESP SOY PROTEIN - untuk mengetahui fungsi setiap nutrisi dalam ESP ini 







2. CINCH SHAKE - untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Cinch Shake







Post a Comment