Thursday, 5 November 2015

SAKIT DADA SEBELAH KIRI, RASA NYERI & KEBAS TANGAN KIRI

Testimoni
"Saya salah seorang pengguna vivix. dah dekat 3 bulan saya amalkan minum vivix. alhamdulillah badan rasa sihat dah tak terasa sakit2 badan macam dulu. sebelum ni saya pernah sakit badan sebelah kiri, dada rasa nyeri rasa macam dicucuk,kadang2 rasa sakit sampai ke tengkuk sbelah kiri. lengan pun rasa lenguh je hingga tak selesa buat kerja. pada mula nya saya ingat tanda2 sakit jantung sebab sakit tu attack sebelah kiri. sampai satu tahap (pada tahun 2012) saya pernah refer ke pakar di sri kota, dan buat full medical checkup dan xray. alhamdulillah rupanya bukan sakit jantung. tapi disebabkan masalah tisu otot dada saya terkoyak sikit. saya tak pasti apa punca sebenar tapi apa yang pasti doktor kata saya bebanan kerja lebih di sebelah kiri ( sebab saya lefthanded)
doktor kata bila tisu lembut pada otot dada kita terkoyak mungkin menjadi punca kesakitan dari jantung ke paru-paru, otot-otot, tulang rusuk, hinggalah ke saraf. so barulah saya tahu sakit dada sebelah kiri tak semestinya tanda2 sakit jantung. lepas doktor cakap mcm tu baru rasa lega sikit. patut lah satu badan rasa lemah selalu dan rasa sakit tu sampai ke tulang belakang.
Dari kecik sampai dah berumur ni buat kerja semua dengan tangan kiri. kerja ringan mahupun kerja berat semua guna tangan kiri. so doktor kata tak de ubat cuma perlu buat fisioterapi sendiri / urut dan kurangkan penggunaan tangan kiri. susah rasanya nak buat kerja sebelah kanan sebab dah terbiasa guna tangan kiri. So untuk kurangkan rasa sakit dan nyeri tu apa yang boleh saya buat hanya urut dan sapu minyak panas je. bertahun juga la saya terpaksa hadapi rasa sakit ni. hari2 rasa tak selesa bila buat keja. tapi terpaksa tahan juga. Bila terbaca manfaat vivix boleh perbaiki dan pulihkan sel2 dalam badan saya teringin nak cuba. so saya kumpul duit beli vivix. dan sekarang dah dekat 3 bulan saya amalkan vivix alhamdulillah sangat2 rasa sakit dada & nyeri kat dada tu dah beransur hilang. memang betul lah vivix betul2 power. so lepas ni saya akan jadi pengguna tegar vivix. badan rasa selesa je walaupun saya hanya minum 1 sudu vivix sehari." 

Jika ada masalah seperti saya. Cubalah Vivix. Insha Allah membantu,

Sebarang pertanyaan harga & konsultasi produk Shaklee hubungi saya 019 2422035 (call /wassap)
Aya suria

Post a Comment