Wednesday, 26 August 2015

2 PERKARA PENTING SEBELUM AMBIL KEPUTUSAN UNTUK DIET



Assalamualaikum

Hari ni nak share 2 perkara penting sebelum kita ambil keputusan untuk diet.  jika masih teragak2 itu bermakna kita tak bersedia.



1. Berfikiran positif 
-Bermaksud kita tahan dengan kata2 sinis & perlian2 dari orang sekeliling. contohnya ada kawan tegur " kau ni jaga makan tapi tak kurus2 pun" kata2 yang menusuk kalbu kot..hihii..so kat sini kita kena sentiasa fikir positif anggap saja kata2 diorang tu sebagai satu cabaran untuk kita. Kita buktikan yang 
anggapan mereka tu salah. Cakap memang senang kan. 


2. Istiqamah & tak perlu siksa diri 
- Ramai kalangan kita yang salah anggap tentang diet, kita anggap bila nak diet perlu makan sedikit (makan sehari sekali je) sebab ikat perut diet dengan cara ni memang boleh turunkan berat badan dengan cepat. Tapi ianya sementara je sebab berat badan akan naik semula kerana jika kita makan dengan jumlah sikit akan buat kita rasa cepat lapar dan mendorong kita makan dengan lebih banyak. Jadi cara yang betul adalah makan sedikit tapi dengan kerap tak perlu siksa diri dengan menahan lapar. Jika lapar makan lah, jika teringin nak makan apa2 makan lah latih perut kita makan sedikit tapi kerap, supaya kita tak sentiasa rasa kelaparan & kebuluran..hihihi 

Sebarang pertanyaan harga & konsultasi produk Shaklee boleh hubungi saya call /wassap 019 2422035




Post a Comment