Tuesday 7 July 2015

"BATU KARANG" MUSUH UTAMA LELAKI



Kenapa penyakit batu karang ni musuh utama lelaki? For your info penyakit batu karang ni kerap berlaku di kalangan lelaki berumur 20-40 tahun. Batu karang lebih mudah menyerang lelaki sebab lelaki memiliki hormon testosteron yang tinggi berbanding perempuan & kanak2.


Bagaimana Batu karang boleh terjadi? 
Berpunca dari wujudnya sisa mineral halus seakan batu kristal di saluran kencing di mana saluran itu mengandungi organ seperti buah pinggang, ureter, pundi kencing & urethra yang berfungsi menapis darah & bahan toksik untuk membuang kotoran dalam tubuh. Air kencing kita mengandungi garam galian yang telah hancur. Jika garam terlalu pekat @ garam berlebihan  ia bertukar menjadi keras & di namakan batu karang.


Bagaimana Batu Karang boleh terbentuk? 

Biasanya ia mula terbentuk di buah pinggang sebelum bergerak ke bahagian lain saluran kencing hingga tersumbat di tiub yang lebih kecil menyebabkan pesakit merasa sakit yang teramat sangat. Terutamanya bagi lelaki, penyakit batu karang sangat berbahaya kerana batu karang sukar untuk keluar semasa buang air kecil kerana saluran kencing yang kecil & sempit berbanding perempuan dan jika berlarutan akan menyebabkan jangkitan, saiz batu karang semakin membesar & seterusnya akan terjadinya penyakit buah pinggang.


Rawatan semulajadi.
Minum air kosong dengan banyak sekurang2nya 3 Liter sehari bagi mengelakkan terjadinya batu karang. Jika batu karang telah terjadi anda boleh cuba Sirap Vivix keluaran Shaklee bagi membantu batu karang keluar dari saluran kencing secara semulajadi (tidak perlu pembedahan).


Bagaimana Vivix Shaklee membantu, Dengan pengambilan 1 sudu kecil sehari akan memudahkan batu karang keluar dari saluran air kencing tanpa berasa sakit yang amat sangat. Tidak perlu menjalankan rawatan @ operation hingga mencecah ribuan ringgit. Konsisten minum Vivix setiap hari insha Allah batu karang akan keluar dengan sendirinya.
Ingin Mencuba Vivix sebagai salah satu ikhtiar? hubungi saya  019 2422035 











Testimoni Vivix
Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :