Thursday 21 May 2015

"GEMUK PUN TAK PE, JANJI SIHAT"


"Gemuk pun tak pe janji sihat" - Tipikal Malaysia sungguh! Hihihi dulu masa berat badan "terlebih" saya suka sangat guna ayat ni ayat tu keluar dari mulut pun sebab nak senangkan hati sendiri bila kawan2, orang sekeliling bertanya. Pada hal dalam hati hanya Allah je yang tahu betapa rendah dirinya ketika itu. Yup memang betul gemuk tak pe janji senang hati, gemuk tak pe janji sihat, Gemuk tak pe janji abang sayang. Tapi betul ke hati senang? Betul ke sihat? Betul ke abang sayang? (yang ni betul la kot) hihihih.. Sejujurnya pandangan dari saya sendiri a, memang tak senang hati bila badan gemuk. Tengok kawan2 yang sebaya masih selim melim cantik mestilah jeles huhuhu..tercabar gitu. Biar gemuk janji sihat to macamana pulak ye? Kalau ikut kan fakta kegemukan tu pun punca terjadi obesiti. obesti mengundang bermacam2 penyakit. So kat mana betulnya? That why saya mula makan suplemen untuk kawal diet saya. But not just depends on suplement je la, usaha lain tu pun tetap ada. Yang penting istiqamah & kuat semangat. Ye la nak slim bukan senang. kalau dapat lalui fasa pertama dengan jayanya insha Allah ianya akan jadi "alah bisa tegal bisa".

Fasa pertama tu ambil masa sekurang2 nya 3-6 bulan. Laluinya dengan penuh istiqamah & konsisten.

Fasa pertama - apa yang harus di elakkan?
1. Elakkan orang yang suka mengatakan yang kita tak boleh berjaya untuk kurus 
(motivasi tu penting ye)
2. Elakkan dengan orang mempunyai tabiat makan yang banyak (tujuannya agar kita tak terikut2 makan..kata nak diet kan..hehehe)
3. Keluar cari makanan bila setiap kali lapar (bila rasa lapar minum air kosong & kunyah la apa2 makanan yang ada).

By the way, if u all nak try diet dengan suplemen Shaklee sangat di alu-alukan. Because what? its works!!! saya sendiri dah amalkan suplemen dalam diet saya. Yang penting ISTIQAMAH & KONSISTEN. If dah lepas fasa pertama tu confirm dah tak de masalah dah,sebab perut dah terlatih. tak de la nak makan je, even makan sekalipun otak dah hantar isyarat ke perut SAYA DAH KENYANG!


Ni gambar saya dulu2 sebelum amalkan shaklee, tembamnyeeeee..hihihihi


Berminat untuk cuba produk Shaklee hubungi saya. Call / Wassap 019 2422035 (Aya Suria)
Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :