Tuesday 23 December 2014

5 PETUA SELEPAS BERSALIN (TRADISIONAL & MODEN)



Kepada ibu-ibu selepas bersalin, wajib mengamalkan petua2 selepas bersalin untuk kembali sihat. Pelbagai petua boleh di amalkan bagi ibu2 bersalin untuk kesejahteraan diri dan kecantikan luar dan dalam. Antara petua2:


1. Segarkan badan selepas bersalin.


Kaedah Tradisional: 
Semasa dalam pantang, ambil beberapa helai daun sirih dan daun pandan kemudian rebus bersama sedikit halba, bunga cengkih dan garam. Mandi dengan menggunakan air rebusan setiap pagi sehingga ke hari ke-40 selepas bersalin.

Kaedah Moden: 
Amalkan makan Vitalea Multivitamin untuk segarkan tubuh badan selepas bersalin. Vitalea mengandungi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang badan. Ia juga vitamin larut air yang sangat mudah dan pantas diserap oleh tubuh badan kita.


2. Naikkan seri wajah selepas bersalin.

Kaedah Tradisional : 
Bersihkan beberapa ranting daun inai kemudian rebus dengan menggunakan api sederhana sehingga mendidih. Biarkan sejuk dan minum airnya segelas pada waktu pagi dan segelas pada waktu malam. Amalkan dua atau tiga hari seminggu.

Kaedah Moden:
Makan B Complex 1 biji sehari untuk memperbaiki mood dan menaikkan seri wajah. B Complex bertindak sebagai anti stress & membantu tubuh menghasilkan sel darah merah selepas kehilangan banyak darah. B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3, Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B12; asid folik dan 100% Biotin.


3. Kecutkan rahim

Kaedah Tradisional: 
Ambil segenggam daun pegaga dan rebus bersama akarnya. Masukkan bersama pucuk pokok sepagi berdiri. Minum air rebusan tadi selama tiga hari berturut-turut setiap pagi.

Kaedah Moden: 
Alfalfa Complex Shaklee sangat berkesan untuk mempercepatkan pengecutan rahim selepas bersalin.
Alfalfa Complex di perbuat dari akar pokok Alfafa yang tumbuh jauh kedalam tanah yang menyerap nutrien & mineral penting yang terdapat dalam bumi. Ia juga bertindak sebagai kacip fatimah moden.


4. Tambah susu badan

Kaedah Tradisional : 
Ada setengah wanita yang baharu melahirkan anak menghadapi masalah kurang susu badan. Bagi mengatasi masalah ini, ambil daun kucai dan ikan bilis secukupnya dan rebus. Makanlah bersama nasi panas dan amalkan selalu.


Kaedah Moden:
Minum ESP Soy Protein Shaklee di mana ia mengandungi sumber yang kaya dengan protein & Asid amino penting. ESP soy bertindak mengalakkan pengeluaran susu ibu membantu memekatkan susu ibu dan mengeyangkan ibu & bayi bagi tempoh yang lama.


5. Sembuhkan luka bersalin

Kaedah Tradisional : 
Luka akibat bersalin sama ada bersalin secara normal ataupun pembedahan boleh disembuhkan segera dengan makan ikan haruan yang dibakar ataupun dibuat sup. Selain itu amalkan makan hempedu ikan haruan setiap hari bersama satu sudu besar madu lebah asli.

Kaedah Moden: 
Zinc Complex Shaklee fungsinya seperti pati minyak ikan  haruan yang membantu menyenbuhkan luka selepas bersalin dengan lebih cepat. 





Sekiranya anda berminat untuk mencuba suplemen Shaklee untuk berpantang hubungi saya atau wassap saya ke nombor 019 2422035
Setiap pembelian SET BERSALIN dari saya akan menerima FREE GIFT, Jadual makan & konsultasi percuma ekslusif untuk customer saya. 







Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :