Wednesday 12 November 2014

RAHSIA UNTUK BERJAYA

Assalamualaikum.

Hari ni hari Rabu 12/11/2014. Means saya ada 18 hari lagi before closing. Tiap2 bulan macam ni lah..awalys feel suspen. dapat ke saya capai target seperti yang saya nak. Anyway saya suka perasaan macam ni, terasa macam hidup ni ada tujuan, apa yang kita nak, apa yang kita nak capai, apa yang kita perlu buat, lepas ni buat apa, esok kena buat apa, memang rasa perjalanan hidup lebih "teratur"


Saya pernah dengar pakar2 motivasi kata kalau nak berjaya kita kena "Tulis" & "Senaraikan" apa yang kita nak buat pada esok hari. Itu adalah kunci / rahsia bagi orang2 yang telah berjaya. Lama dah saya dengar kata2 ni..tapi dulu saya tak endah kan pun, just masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Buat apa nak tulis2 bagai..buang masa je. But since saya join bisnes Shaklee. banyak benda baru yang saya belajar dari mentor2 saya.  Tiap2 hari mentor saya akan bagi tips2 berguna pada saya, bukan sahaja tips untuk tingkatkan sales je, tapi macam2 tips ada, 

Antara salah satunya "TULIS PLANNING ANDA SETIAP HARI" Planning, target dan keyakinan diri sangat penting dalam kehidupan seharian kita. Saya dah cuba pratikkan apa yang mentor saya kongsi. Dan ianya memang memang berhasil!. Rasa seronok pulak, terasa hidup ni lebih teratur cos kita dah rancang dan tulis apa yang kita nak buat pada esok hari.

So moral of the story " untuk berjaya sila tulis & rancang" apa yang korang nak buat untuk esok hari. Especialy korang2 yang berbisnes, if nak sukses dalam bisnes tulis, tulis, tulis. Sebagai permulaan saya dah cuba pratikkan apa yang mentor saya ajar. Planning, Target dan Yakin apa yang kita buat, Selalu fikir yang positif je. Ni dia list saya untuk bulan November ni, saya dah buat list untuk sebulan teruss..senang..hihii..based on list ni saya cabar diri saya untuk follow apa yang saya tulis dan hasilnya?? rasakannya sendiri ^_^

Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :