Monday 24 February 2014

KENAPA KITA MEMERLUKAN SUPLEMEN / VITAMIN?



Bismillahirahmanirahim. Post kali ni saya nak sharing tentang keperluan mengambil suplemen dalam kehidupan seharian. Kenapa kita memerlukan suplemen?

1. Tubuh kita memerlukan dos vitamin yang tinggi dari apa yang di perolehi dari makanan. Vitamin yang kita perolehi sebenarnya tidak mencukupi untuk mencegah penyakit dan anti penuaan.


2. Zat makanan yang kita perolehi mudah hilang semasa proses penyimpanan dan penyediaan makanan.


3. Buahan dan sayuran yang mungkin tercemar akibat penggunaan baja sintetik dan racun perosak yang boleh mempengaruhi kualitinya


4. Persekitaran yang tercemar dan imunisasi yang lemah akibat dari kekurangan mineral dan vitamin yang menyebabkan mudah dijangkiti penyakit.


5. Gangguan penyerapan zat makanan di dalam tubuh yg disebabkan pengambilan ubat-ubatan,antibiotik dan alkohol


6. Amalan pemakanan yang tidak sihat seperti pengambilan kafein berlebihan, lemak, kolestrol gula &garam.


7. Kurangnya penyediaan makanan yang berkhasiat di rumah dan tabiat mengamalkan makanan segera yang mengandungi MSG yg tinggi.


So kesimpulannya, dengan gaya hidup yang makin moden dan mencabar di tambah dengan persekitaran yang semakin tercemar, kita di galakkan mengamalkan suplemen / vitamin sebagai makanan tambahan untuk mengekalkankan tahap kesihatan yg optimum. 


Shaklee merupakn suplemen yang sangat bagus untuk di jadikan sebagai "makanan tambahan" dalam kehidupan seharian kita. Mengapa? kerana ia  SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN & SENTIASA MESRA ALAM , SENTIASA HALAL, 100% BAHAN SEMULA JADI (TIADA MENGANDUNGI BAHAN KIMIA, PEWARNA, PERASA TIRUAN)





"Mencegah lebih baik dari mengubati" 


P/s : Wang boleh dicari kesihatan itu lebih penting =) 


Berminat dengan produk shaklee? boleh hubungi saya

Call/Wassap/SMS or PM di facebook saya:-
https://www.facebook.com/aya.suria


Comments
0 Comments
- See more at: http://mxdotmy.blogspot.com/2013/04/cara-pasang-kotak-komen-facebook-di-blog.html#sthash.H7stDJxi.dpuf

No comments :